Ford Cosworth Supercar/WRC WRC01 In: 312/13.10mm WRC02 In: 295/12.40mm WRC08 In: 310/11.70mm WRC09 In: 321/11.65mm WRC03 Ex: 263/10.90mm WRC06 Ex: 260/11.10mm WRC07 Ex: 288/11.60mm Här listas några av Highspeeds rally och rallycross kamaxlar till WRC/Supercar.
Mitsubishi GrA/DIV1 K9 In: 290/12.50mm 109grader Ex: 268/11.25mm 107grader Detta kamaxelkit är det riktigt go "klipp" i. Turbotrycket "kommer" mycket lätt. K9 kamsatsen har överlägset mest vridmoment på låga varv, i en bra rallymotor. Innehar bänkrekordet.
Saab 99-900 8V och 16V 8V Kam. Sa8 In: 295/13.60mm Ex: 285/13.20mm 104 4.60mm(Omslipning av Saabs org kam) 16V kammar. D1019 in 259/9.70mm (omslip,gata) D0063 ex 255/9.52mm (omslip,gata) På bilden visas det en kamaxel gjord i stål. |
|
Opel CIH 2.0-2.4 Moderna data designade kamaxlar till Opel CIH Hsr 272 309grader/105 9.40/13.6mm Hsr 280 314grader/105 9.45/13.7mm Hsr 286 326grader/105 9.50/13.8mm Dessa kamaxlar kräver speciella ventilfjädrar pga mkt lyft 272 funkar bra i lite vassare 2.0 motorer typ 200hk 280 är en 2.0 maxeffekt och varv kam eller goo mellan register kamaxel till 2.4.. 286 är gjord för en bra byggd 2.4 motor om man vill ha en motor som går gött mellan 4-8200rpm.
Ford Escort BDA-BDG-BDX BD4 326/13.0mm BD5 307/12.4mm BD6 295/12.3mm Ett par (in och ut) av dessa lite extrema kamaxlar till Ford BDG motorn kräver en viss modifiering av topplocket.
Vw Golf 2.0 16V Supercar VW-DIV1a In: 310/11.70mm VW-DIV1b Ex: 260/11.20mm |
|
Volvo 240/940 GrH rally B230 8V Både nyare och äldre databeräknade kammar till Volvo B230 See sortimentet under Volvo Gr H
Opel 2.0 Kitcar/GrA Opel16-Tc3 In: 323/13.0mm Opel16-Tc4 Ex: 303/12.7mm Opel16-Tc9 Ex: 307/12.2mm
Mazda 323 1.6 och 1.8 Turbo 16 WRC08 In: 310/11.70mm WRC06 In: 304/11.10mm WRC07 Ex: 304/11.10mm WRC00 Ex: 268/ 9.80mm M192 Ex: 267/10.75mm M193 Ex: 272/11.00mm M194 Ex: 264/10.50mm Dom här framtagna kamaxlarna till Mazda, har det senaste 2000tals tänkandet. |