
2-2.4 liters Opel Asc/Manta grenrör för 2.0topplock. Nostalgi modell CIH Rally 4:2:1 45-45-2.5 "Gat grenrör" 45-51-2.5" används till 2.0 rally motorer. 45-57-2.5"används till 2.4 rally motorer. Detta är grenröret, vars design är från gamla goda tiden.

Volvo 140 med B20 motor, 4:2:1 grenrör. 45-45-2" 45-51-2.5"

Opel Astra/Kadett 16V, 4:2:1 grenrör. 42-45-2"

Ford Escort OHC Pinto. R1 4:2:1 grenrör. Ändrad tändföljd i grenröret. 45-51-2.5"( 2-2.3 pinto rör) 45-57-2.5" (vass 2.3 pinto rör)
Bild Vw Golf 1 1600cc, 4:2:1 grenrör 38-42-2" |
|

2.0-2.4 liters Opel Asc/Manta grenrör för 2.2/2.4 topplock med långa primärrör. "Kitcar" modell, CIH Rally 4:2:1 2.0 liter............ 42-51-2.5" 2.0-2.4 liter...... 45-51-2.5" 2.0-2.4 liter...... 42-57-2.5" 2.4-2.6 liter...... 45-57-2.5" 2.2/2.4 topplocket har insugnings kanalerna högre upp än 1.9/2.0 toppar= tuffare KitCar grenrörs design. Dessa KitCar style grenrör ger mer effekt än dom tradisionella 1.9-2.0 topps grenrör, pga att grenrören ut från toppen måste svänga snävt direkt ner, pga insugningsrören. Men insugningsrören på 2.2-2.4 toppar sitter högre upp, därav fränare grenrörsdesign

Volvo 240 med 16v topplock 4:2:1 grenrör. 45-57-2.5" 51-57-2.5" .

Opel Astra/Kadett 16V, 4:2:1 grenrör. 45-51-2.25" 45-51-2.5"

Ford Escort OHC Pinto. Har extra långa primärrör. 4:2:1 grenrör, 42-51-2.5" (2-2.3 pinto rör) 45-51-2.5" (2-2.3 pinto rör) 45-57-2.5" (vass 2.3 pinto rör)
Bild Vw Golf 2 1600-1800cc 8V, 4:2:1 grenrör. 38-42-2" 42-45-2" |
|

Volvo 240/940 med 531 topplock, Klassisk modell, 4:2:1 grenrör. 2.3-2.5 liter .............. 45-51-2.5" 2.5 liter..................... 45-57-2.5" 2.6-2.8 liter................ 51-57-2.5"

Opel Astra/kadett 8V, 4:2:1 grenrör. 45-45-2" 45-51-2-25" 45-51-2.5"

Ford Escort OHC Pinto. 4:1 grenrör. XL.......45-2.5"
Bild. Vw Golf 3 1800cc 16V, 4:1 grenrör. 42-2"

Vw Golf 3 1800cc 16V, 4:2:1 grenrör 42-51-2.5 |